close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری



    تعطیلی عکاسی‌های تهران سرعت گرفته است. حالا مشتری‌هایی که تنها با خرید یک گوشی تلفن همراه، صاحب یک دوربین عکاسی نسبتا قدرتمند شد‌ه‌اند، دیگر کمتر به عکاسی‌ها احساس نیاز می‌کنند. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که با ذخیره عکس‌های دیجیتال، دیگر کمتر کسی دنبال چاپ عکس‌های خانوادگی و تهیه آلبوم‌های قدیمی ‌می‌رود. در این بین عکاسی‌های بازار نه‌تنها مغلوب پیشرفت خیره‌کننده تکنولوژی شد‌ه‌اند که به گفته «ظفر یاوری» رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران عکاسی از حالت تخصصی درآمده و به فنی عمومی تبدیل شده است. او در گفت‌وگو با «شهروند» از بین رفتن توجیه اقتصادی واحدهای عکاسی را به میان کشیده و می‌گوید: عکاسی دیگر در سبد خانوار جایگاهی ندارد و افراد با ارزان‌ترین شیوه ممکن می‌توانند عکس‌های مورد نیازشان را تأمین کنند. با وجود این گرایش زندگی لوکس روی دیگر جهان مدرن است و همین گرایش است که توانسته است عکاسی حرفه‌ای و تهیه آلبوم‌های لوکس را به زندگی پیشرفته امروز برگرداند. در این میان عکاسخانه‌های تهران نیز با داغ شدن بازار عکاسی لوکس جان تازه‌ای گرفته‌اند. حالا در ایران بازار تهیه آلبوم‌های حرفه‌ای و ثبت تخصصی لحظات رشد کودکان داغ شده است. این موضوع سبب شده است که آگهی‌های متعددی با عنوان عکاسی «بارداری و کودک» در فضای مجازی منتشر شود و رقابت در بازار نیمه‌جان و به رکود رفته عکاسی دوباره به جریان افتد.

    عکس یادگاری در اروپای قرن ١٨
    رقابت عکاسان تهران برای جذب بازار تازه تا جایی پیش رفته است که برخی واحدهای عکاسی تهران دکورهای گرانقیمت و ایده‌های تازه‌ای برای عکس‌هایشان طراحی کرده‌اند. یک واحد عکاسی که برای دکورهای سنگین خود به اندازه یک پروژه سینمایی هزینه کرده است، بچه‌ها را در فضاهای متفاوتی قرار می‌دهد و از آنها عکاسی بارداری می‌کند. مسئول رزرو نوبت این واحد عکاسی نوزاد به «شهروند» توضیح می‌دهد: ما تاریخ جهان را در آتلیه‌مان بازسازی کرده‌ایم؛ مثلا اروپای قرن ١٧ و ١٨ یکی از فضاهای بازسازی شده ما است. بچه‌ها با لباس‌هایی که متناسب این فضا تهیه شده است در دکورها قرار می‌گیرند و از آنها عکاسی می‌شود. او ادامه می‌دهد: این شیوه، عکس بچه‌ها را به کارت‌پستال شبیه‌سازی می‌کند و فضای متفاوتی از عکس‌های متداول بازار ارایه می‌دهد. به نمونه عکس‌هایی که در پایگاه اینترنتی این عکاسی بارگذاری شده است سر می‌زنم و تعدادی از آنها را تماشا می‌کنم. بچه‌هایی که پشت میز چوبی آشپزخانه‌ای در قرن ١٧ اروپا نشسته‌اند و ظرفی از سیب‌زمینی و سبزیجات مقابل آنهاست. کلاه و حتی لباس‌های آنها به شیوه نقاشی‌های کلاسیک طراحی شده است یا بچه‌هایی که در مکتب‌خانه‌های قدیمی ایرانی نشسته‌اند و تغذیه‌شان را در بقچه‌هایی گره زده‌اند.

    عکس شکار
    لحظه‌ای از زندگی روزمره بچه‌ها
    شبنم رضایی، عکاس دیگری است که برای جلب نظر مشتریان خود شیوه ساده‌تری در پیش گرفته است. او معتقد است که دکورهای سنگین حالت‌های خاطره‌انگیز چهره و بدن کودکان را محو می‌کند. رضایی در توضیح شیوه خود به «شهروند» می‌گوید: عکاسی ما به دنبال این است که از بچه‌ها به صورت شکار لحظه‌ای عکس بگیرد؛ به همین دلیل عکاسان واحد صنفی ما گاهی یک نصفه روز را برای سوژه‌هایشان وقت می‌گذارند و با آنها به خانه‌هایشان می‌روند.
    وی ادامه می‌دهد: به‌عنوان مثال عکسی که سایر عکاسی‌ها از بچه‌ها در حوله حمام می‌گیرند یک عکس دکوراتیو و تصنعی است. آنها بچه را مقابل دوربین برهنه می‌کنند و در حوله حمامی‌که خانواده‌هایشان با خود به آتلیه آورده‌اند؛ قرار می‌دهند. این در حالی است که ما از فرآیند واقعی استحمام کودک عکاسی می‌کنیم یا برای ثبت طبیعی‌ترین حالت کودکان همراه آنها به شهربازی یا فضای سبز می‌رویم و از آنها موقع بازی عکس می‌گیریم. در این میان عکاسی با هر روش و دیدگاهی که انجام شود قیمت‌گذاری‌ها براساس کالای نهایی انجام می‌شود. این‌که کالای نهایی یک قطعه عکس معمولی باشد یا شاسی، آلبوم دیجیتال باشد یا کارت‌پستال قیمت‌ها را تغییر می‌دهد. به جز این سایز و اندازه عکس‌ها و میزان طراحی انجام شده، همچنین کیفیت مواد به کار رفته برای چاپ عکس از دیگر آیتم‌های تأثیرگذار در قیمت‌گذاری‌هاست. کمترین قیمت چاپ عکس برای یک قطعه تصویر معمولی با سایز ١٤ در ٢٥ سانتی‌متر بین ٢,٥ تا ٣‌هزار تومان است و بیشترین نرخ خدمات عکاسی کودک مربوط به آلبوم‌های دیجیتال است که تا ١٠‌میلیون تومان نیز قیمت خورده‌اند.

    آلبوم جنینی از ٨٠٠‌هزار تا ١٠‌میلیون تومان
    از این میان آلبوم رشد کودک نیز به‌تازگی جای خاصی در سبد خدمات عکاسی‌ها باز کرده است. این آلبوم‌ها بیشتر آلبوم‌های جنینی و نوزادی را در بر می‌گیرند. در آلبوم جنینی از ماه‌های مختلف بارداری مادر عکس تهیه می‌شود و هماهنگی‌های برای ثبت نخستین لحظات تولد با خانواده‌ها انجام می‌شود. علاوه برعکس‌های آتلیه‌ای، تصاویر سونوگرافی، مچ‌بند لحظه تولد، بند ناف و ... کودک نیز ازجمله مواردی است که برای ثبت در آلبوم جنینی از والدین درخواست می‌شود. در آلبوم‌های نوزادی نیز اولین‌های کودک مانند نخستین خنده‌ها، رویش دندان‌ها، نخستین تجربه غذا خوردن، راه رفتن و... در آلبوم نوزادی ثبت می‌شود. پروسه تهیه این آلبوم‌ها طولانی است و پس از هر عکاسی تنها چند قطعه عکس در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد و در انتها گلچینی از عکس‌های ثبت شده به صورت آلبوم تحویل مشتری می‌شود.

    قیمت آلبوم‌های رشد متفاوت است و حداقل از ٨٠٠‌هزار تومان شروع می‌شود و گاهی به ١٠‌میلیون تومان هم می‌رسد. شبنم رضایی، عکاس درباره آلبوم‌های گرانقیمت‌تر به «شهروند» توضیح می‌دهد: در کل آلبوم‌های دیجیتال یکی از گرانقیمت‌ترین خدمات عکاسی‌ها هستند؛ زیرا مقوایی که عکس روی آن چاپ می‌شود و به مقوای گرم بالا (ضخیم) معروف است، چاپ و طراحی عکس‌ها در آلبوم دیجیتال همه و همه هزینه بالاتری نسبت به عکس معمولی دارند. او ادامه می‌دهد: البته برخی عکاسی‌ها برای طراحی عکس زمان زیادی نمی‌گذارند و از فرم‌های آماده استفاده می‌کنند. به همین دلیل ممکن است قیمت کمتری برای آلبوم دیجیتال خود تعیین کنند یا برخی آلبوم‌های گرانقیمت به صورت برجسته طراحی می‌شود و با برش‌های خاص عکس از متن آلبوم جدا می‌شود و فرم ویژه‌ای به خود می‌گیرد. مدلی که در حال حاضر در برخی کتاب‌های داستان کودک نیز الگوبرداری شده است.

    اشانتیون عکاسی کودک؛ از تخفیف‌های ویژه تا بلیت شهربازی
    با وجود این سبد خدمات عکاسی کودک به همین موارد محدود نمی‌شود و مشتریان می‌توانند تقویم‌های شخصی با عکس بچه‌هایشان تهیه کنند. چاپ عکس در زمینه ساعت دیواری، روی ظروف و حتی تی‌شرت و لباس و جاسوئیچی ازجمله دیگر گزینه‌های پیشنهادی عکاسی‌های تهران به مشتریان‌شان است؛ البته قیمت این خدمات چندان گران نیست و از ٣‌هزار تومان شروع می‌شود و حداکثر به ٤٠‌هزار تومان می‌رسد؛ در این میان برخی از عکاسی‌های تهران این خدمات را به صورت اشانتیون یا هدیه به مشتریان‌شان ارایه می‌دهند. برخی دیگر نیز اشانتیون‌های جذاب‌تری برای کودکان مشتری خود در نظر گرفته‌اند. از تخفیف ٣٠ تا ٥٠‌درصدی برای بچه‌ها در ماه تولدشان تا بلیت شهربازی و اهدای کتاب.

    عکس نرخ مصوب ندارد
    ظفر یاوری، رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران درباره تنوع قیمت خدمات عکاسی کودک به «شهروند» توضیح می‌دهد: خدمات عکاسی به جز عکس پرسنلی نرخ مصوب ندارد؛ زیرا درجه‌بندی کیفی عکس‌های تزیینی بسیار دشوار است و به همین لحاظ نمی‌توان نرخ معینی برای دستمزد عکاسان در نظر گرفت. او ادامه می‌دهد: نرخ مصوب عکس پرسنلی بدون رتوش و در سایز ٣ در ٤ معادل ١٠‌هزار تومان است؛ اما در عکس تزیینی فاکتورهای متعددی مطرح می‌شود. ازجمله میزان هنر و تخصص عکاس برای طراحی عکس‌ها، کیفیت مواد به کار رفته در کالای نهایی، محدودیت یا عدم محدودیت تعداد عکس گرفته شده از مشتری و... به همین لحاظ عکس تزیینی نرخ مصوب ندارد و به صورت رقابتی در بازار قیمت‌گذاری می‌شود.
    منبع: شهروند
    عکاسی کودک و نوزاد، چه زمان‌ هایی به آتلیه بروید؟


    برچسب ها:آتلیه کودک، عکاسی کودک، عکس کودک، آتلیه عکاسی کودک، بهترین آتلیه کودک، آتلیه کودک شهرک غرب،
    امتیاز :
    :: نتیجه : NAN امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
    تعداد بازدید مطلب : 93

    [ دوشنبه 23 بهمن 1396 ] [ 14:07 ] [ آتلیه کودک ]

    .: تعداد کل صفحات 0 :.     صفحه شماره

       

    مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه