close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری



    آشنایی با تجهیزات نورپردازی در عکاسی

    برای حصول رضایت از عکاسی ضمن آشنایی فنی با دوربین، شناخت نور نیز الزامی می باشد. برای ثبت عکس از سوژه های مختلف می توان هم از نور طبیعی و هم مصنوعی استفاده کرد. در استودیو های عکاسی برای عکاسی از تجهیزات نورپردازی مختلفی استفاده می شود. در این نوشتار ویزوریو انواع تجهیزات نورپردازی در عکاسی را از کتاب عکاسی پیشرفته اثر مایکل لنگفورد را برایتان تهیه کرده است. امیدواریم مفید واقع شود. ضمن اینکه برای آشنایی بیشتر با تجهیزات نورپردازی به زبان ساده تر می توانید مقاله آشنایی با تجهیزات آتلیه عکاسی را مطالعه نمایید. آتلیه کودک

    تجهیزات نورپردازی

    بیشتر نورپردازی های عکاسی با فلاش انجام می شود. فلاش ها بسیار قوی، نسبتا سبک و خنک کار کن هستند. خیلی از کارها را می توان با فلاش خودکار انجام داد، اما فلاش استدویی کیت فلاش قابل حمل (پرتابل) و کیت فلاش قابل شارژ عملی ترین لوازم برای نورپردازی طبیعت بی جان، پرتره، پرتره گروهی، فضاهای داخلی و خارجی هستند.

    جعبه تغذیه (یک پارچه)

    جعبه تغذیه (پاور پک) یا سیستم یک پارچه (مونوبلوک) قدرت مورد نیاز هدهای فلاش جداگانه را تولید می کند. آن ها شامل خازن هستند که برق را با ولتاژ بسیار بالا ذخیره می کنند تا بتوانند چند کله گی های فلاش را روشن کنند. جهبه تغذیه را می توان به صورت معلق از سقف استدیو در یک شبکه بندی نور آویزان کرد یا بر پایه ای روی کف قرار داد. قدرت آن بر اساس وات ثانیه یا ژول است. یک جعبه نسبتا قوی با توان روشن کردن سه فلاش باید حدود 3000 وات ثانیه باشد. یک جعبه متقارن قدرت را به طور مساوی بین کله گی ها تقسیم می کند. یک جعبه نا متقارن امکان تقسیم غیر یکسان را در کله گی ها دارد.

    تجهیزات نورپردازی

    کله گی فلاش شامل یک لوله فلاش است، یک لوله شیشه ای از گاز زنون، که وقتی ولتاژ بالای رسیده از جعبه تغذیه از میان آن عبور کند، نور ساطع می گردد ( فلاش می زند) لوله فلاش دور یک لامپ مدل است، یک منبع نور تنگستن نسبتا قوی که می تواند پیوسته روشن باشد تا کیفیت و پخش نور فلاش را قابل دیدن سازد. کله گی فلاش دارای یک جای اتصال برای قرارگیری مهارکننده های نور است. رفلکتور (منعکس کننده)، بارن در (چهاردر)، اسپات قابل فوکوس، اسنوت (مخروطی)، لانه زنبوری، اسپات مشبک، چتر و محفظه نور نرم.

    تک سر

    یک تک سر (مونو لایت) ترکیب جعبه تغذیه و کله گی فلاش است. تراکم قطعات آن اجازه نمی دهد که به اندازه ترکیب جعبه تغذیه قدرت داشته باشد. قدرت آن ها معمولا 250-500 وات ثانیه است. مزیت تک سرها سبکی نسبی و قابلیت حمل آن ها است. انواع تعدیل کننده های نور نیز بر روی آن ها قابل نصب است.

    لانه زنبوری یا مشبک نوری

    مشبک فلزی به شکل لانه زنبور که نور را در محدوده باریکی جمع می کند. هر چه حجره های لانه زنبوری ریزتر و بلندتر باشند محدوه نور متمرکز تر (فوکوس تر) می گردد.

    تجهیزات نورپردازی آتلیه

    بازتابنده_نشت گیر، زاویه باز، فلاد، فلاد درپوش دار

    بازتابنده (رفلکتور) نور فلاش را هدایت می کند. بازتابنده نشت گیر (رفلکتور اسپیل کیل) معمولا به عنوان رفلکتور استاندارد با کله گی عرضه می شود. بازتابنده نشت گیر (رفلکتور واید انگل) کرومی، پهن تر و کوتاه تر است و زاویه پخش نور بسیار بازتری دارد. فلاد پهن تر است و احتمال دارد با یک درپوش برای پوشاندن لوله فلاش و لامپ مدل عرضه شود. این امر اطمینان می دهد که نور بازتاب منفرد یک منبع نور متوسط است نه ترکیبی از منبع نور کوچک فلاش و منبع نور متوسط رفلکتور که دو سایه حاشیه بدهد.

    اسنوت

    ابزار الحاقی مخروطی شکل برای باریک تر کردن محدوده ی نوری.

    تجهیزات نورپردازی استدیو

    چتر

    یک چتر منعکس کننده به کله گی فلاش نصب می شود تا نور را به سوی موضوع بازتان دهد. چتر نقره ای از همه موثر تر است اما نور را بسیار باریک تر از چتر سفید متمرکز می کند. بعضی چترها طلایی رنگ شده اند تا نور گرم تری ارایه دهند. چتر منتقل کننده از مواد سفید نیمه شفاف ساخته می شود. کله گی فلاش از میان آن نور عبور می دهد تا منبع نور نسبت به موضوع بزرگ تر شود. مقداد زیادی نور از چتر منعکس و در اطراف پخش می شود که خود به عنوان یک منبع نور دوم پر کننده عمل می کند.

    تجهیزات نورپردازی برای عکاسی

    محفظه نور نرم

    محفظه مستطیل شکل سبک با فضای داخلی منعکس کننده و رویه جلویی نیمه شفاف. نور کله گی فلاش وارد محفظه می شود، آن جا منعکس و پخش می گردد تا تبدیل به منبع نور متوسط شود.

    بانک نور

    بانک نور یک محفظه نور نرم (سافت باکس) بزرگ است.

    پرچم

    پرچم (فلگ) به هر شی ای می گویند که مانع پخش نور به محدوده های ناخاسته گردد.

    بارن در (Barn Door)

    دریچه های فلزی مفصلی که بر روی رفلکتور نصب می گردند تا امکان هدایت نور بیشتر فراهم آید و از نشتی نور جلوگیری شود.

    آشنایی با تجهیزات نورپردازی

    اسکریم

    اسکریم نوری یک پرچم نسبتا نیمه شفاف برای کم کردن قدرت پخش نور است.

    اسپات قابل فوکوس

    یک ابزار الحاقی شامل لنز برای متمرکز کردن نور فلاش به صورت دایره کامل، یا عبور نور فلاش از میان اشکال در آورده بر تیغه های سیاه (گوبوهای فلزی) برای ایجاد سایه های نوری آن اشکال.

    اگر قصد خرید لوازم برای آتلیه یا استدیو دارید قیمت تجهیزات نورپردازی در عکاسی در بازار متفاوت است و انواع مختلفی از آن ها با برندهای مختلف موجود می باشد. شما می توانید با افرادی که در این زمینه تجربه کافی دارند مشورت کنید یا با چک کردن سایت های مختلف که در زمینه فروش تجهیزات عکاسی فعالیت دارند به پرسش های خود در زمینه خرید تجهیزات عکاسی پاسخ دهید.

    منبع:

    ویزیریو

    مثلث نوردهی در یک نگاه


    برچسب ها:عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی،
    امتیاز :
    :: نتیجه : NAN امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
    تعداد بازدید مطلب : 185

    [ دوشنبه 7 اسفند 1396 ] [ 15:44 ] [ آتلیه کودک ]

    .: تعداد کل صفحات 0 :.     صفحه شماره

       

    مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه