close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری



    اینفو گرافیک مثلث نوردهی

    برای افرادی که به تازگی عکاسی را آغاز کرده اند ممکن است نورسنجی کمی سخت به نظر برسد. اما با کمی دقت، کار عملی و کسب تجربه می توان به نورسنجی در عکاسی تسلط پیدا کرد. سه عامل مهم نورسنجی در عکاسی عبارت اند از تنظیم سرعت شاتر، دریچه دیافراگم و ایزو در دوربین عکاسی. این سه عامل جز اصلی ترین تنظیمات در دوربین عکاسی به شمار می رود که به مثلث نوردهی موسوم است. امیدواریم بهترین عکاسی کودک را در آتلیه کودک داشته باشید.

    اینفو گرافیک مثلث نوردهی

    در اینجا یک اینفو گرافیک مفید از مثلث نوردهی را مشاهده می کنید. این یک نگاه ساده از تاثیرات سرعت شاتر، دیافراگم و اعداد ایزوی مختلف بر روی تصاویر است. این تصویر می تواند مرجع خوبی برای افرادی که تازه عکاسی را آغاز کرده اند باشد. در زیر با مفاهیم سرعت شاتر، دریچه دیافراگم و ایزو و کارکرد هر کدام از آنها در عکاسی بیشتر آشنا می شویم.

    برای دانلود این تصویر برای پرینت به آدرس blog.hamburger-fotospots.de مراجعه کنید.

    سرعت شاتر در عکاسی چیست؟

    وظیفه شاتر (shutter) در دوربین عکاسی تعیین مقدار زمان نوردهی به سنسور یا فیلم است. در حالت کلی پرده شاتر مانع رسیدن نور به فیلم یا سنسور می شود و با زدن دکمه شاتر(دکمه عکسبرداری) پرده باز شده و تصویر ثبت می شود. با کمک سرعت شاتر می توان حرکات مختلف را ثبت کرد. فیکس یا فریز کردن، کش دار کردن و حرکت panning از جمله کارایی شاتر در ثبت حرکات می باشد. شاتر در دوربین عکاسی با S یا TV مشخص شده است.

    دریچه دیافراگم چیست؟

    دیافراگم (aperture) در دوربین عکاسی وظیفه کنترل شدت نور را به عهده دارد. همچنین یکی از عوامل موثر در کنترل عمق میدان تصویر علاوه بر فاصله کانونی و فاصله دوربین، دیافراگم می باشد. هر چه اعداد دیافراگم کوچکتر (دیافراگم باز) عمق میدان کم و هر چه اعداد دیافراگم بزرگتر (دیافراگم بسته) عمق میدان زیاد است. در دوربین های عکاسی معمولا دیافراگم با AV مشخص شده است.

    ایزو در عکاسی چیست؟

    ایزو (iso) در دوربین های عکاسی سرعت نور وارد شده به سنسور را کنترل میکند. ایزو در دوربین های عکاسی با اعداد ۱۰۰ ۲۰۰ ۴۰۰ ۸۰۰ ۱۶۰۰ ۳۲۰۰ ۶۴۰۰ مشخص شده است که در دوربین های مختلف متغییر است. انتخاب اعداد مختلف ایزو در هنگام عکاسی نتایج مختلفی را در ثبت به وجود می آورد. برای مثال هر چه عدد ایزو کوچکتر باشد وضوح تصویر بیشتر و هر چه عدد ایزو بزرگتر باشد از وضوح تصویر کاسته می شود.

    اگر پرسش های احتمالی در زمینه این سه عامل مهم در نورسنجی برایتان حل شده است اکنون دوربین را برداشته و به صورت عملی وارد کار شوید. در صورت مواجه شدن با سه عامل سرعت شاتر، دریچه دیافراگم و حساسیت ایزو است که می توانید به تسلط کافی برای تنظیم آنها برسید.

    منبع:

    ویزیریو

    شرایط عکاسی کودک و نوزاد


    برچسب ها:عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی،
    امتیاز :
    :: نتیجه : NAN امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
    تعداد بازدید مطلب : 190

    [ دوشنبه 7 اسفند 1396 ] [ 15:45 ] [ آتلیه کودک ]

    .: تعداد کل صفحات 0 :.     صفحه شماره

       

    مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه