close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری



    دو دهه پیش https://www.digikala.com/Search/Category-digital-cameraهای DSLR معرفی شدند تا جای دوربین‌های فیلمی را بگیرند. با مگاپیکسل بسیار کم، عمر باتری بسیار کوتاه و به طور کلی کیفیت پایین، طبیعی بود که در ابتدا اکثر عکاسان با شک و تردید به این دوربین‌ها نگاه کنند. چند نسل طول کشید تا عکاسی دیجیتال کاملا پذیرفته شد و طرفداران عکاسی آنالوگ را به خود جذب کرد.آتلیه بارداری
    در سال‌های اخیر ما شاهد تغییر شدیدی در وضعیت دوربین‌های DSLR بوده‌ایم. برای بسیاری از مصرف کننده‌ها دوربین‌های بدون آینه و اسمارتفون‌ها به انتخاب بسیار محبوبی تبدیل شده‌اند. اما حتی برای عکاسان حرفه‌ای نیز جایگزین‌های خوبی برای دوربین‌های DSLR وجود دارد.
    چرا هر کسی در سال ۲۰۱۸ باید یک دوربین DSLR بخرد در حالیکه جایگزین‌های بسیار بهتری وجود دارد؟
    آینده متعلق به دوربین‌های بدون آینه است
    من متوجه شدم که دوربین‌های بدون آینه همچون دوربین‌های DSLR در ابتدای معرفی با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند. تکنولوژی‌های جدید در ابتدا خیلی خوب توسعه نیافته و با معایبی رو به رو هستند.

    منظره‌یاب الکترونیکی در دوربین‌های بدون آینه یک انقلاب بود که خیلی زود پا به عرصه دنیای عکاسی گذاشت. در تئوری منظره‌یاب الکترونیکی، فقط مزایا و برتری وجود دارد مانند خطوط مشبک گرید برای کادربندی، فوکوس پیکینگ، هیستوگرام و.. اما منظره‌یاب‌های الکترونیکی طبق وعده‌هایی که در موردشان داده شده بود عمل نکردند و از این ویژگی‌ها برخوردار نبودند.

    این منظره‌یاب‌ها لگ و افت فریم بخصوص اگر دوربین را سریع تکان دهید و وضوح نه چندان عالی را ارائه می‌کردند و به طور کلی در برابر منظره‌یاب‌های اپتیکال در دوربین‌های DSLR کاملا ضعف داشتند. اما با بهبود‌ و توسعه این منظره‌یاب‌ها به لطف پردازنده‌های پیشرفته مشکلات قبلی برطرف شد و دیگر خبری از لگ حین تکان دادن سریع دوربین وجود ندارد و نرخ فریم ثابت باقی می‌ماند.

    با وجود مزیت‌های کاملا مشخص در زمینه‌ منظره‌یاب الکترونیکی، دوربین‌های بدون آینه مزایای دیگری نیز دارند، برای مثال در حالیکه دوربین‌های رده بالای DSLR در حالت عکاسی پیاپی می‌توانند با سرعت ۱۴ فریم بر ثانیه (در حالت قفل آینه تا ۱۶ فریم بر ثانیه) عکس بگیرند بهترین دوبین‌های بدون آینه می‌توانند با سرعت ۲۰ فریم بر ثانیه در حالت برست عکاسی کنند، این یکی از زمینه‌هایی است که دوربین‌های DSLR بر خلاف دوربین‌های بدون آینه به دلیل داشتن سیستم مکانیکی و فیزیکی آینه دیگر پیشرفتی نخواهند داشت.
    طراحی دوربین‌هی بدون آینه به آنها این اجازه را می‌دهد که بسیار جمع و جورتر و سبک‌تر ساخته شوند.
    کاملا آشکار است که دوربین‌های بدون آینه تقریبا در هر زمینه‌ای از رقبای DSLR خود بهتر هستند و با وجود سرمایه گذاری بیشتر کمپانی‌های سازنده روی آنها این برتری‌ها روز به روز پر رنگ‌تر و بیشتر خواهد شد.
    اسمارتفون‌ها برای اکثریت
    در ابتدای ظهور دوربین‌های DSLR، واقعا جایگزین‌هایی وجود نداشت. تنها انتخاب بین دوربین‌های قدیمی آنالوگ و دوربین‌های DSLR بود. با معرفی دوربین‌های کامپکت به عنوان دوربین‌هایی برای عکاسی بارداری جمع و جور، سبک و ارزان‌تر نسبت به دوربین‌های DSLR، علاقه‌مندان دیگر مجبور به خرید دوربین‌های DSLR نبودند.

    با ظهور اسمارتفون‌ها و کیفیت عالی دوربین‌شان حالا شرایط بسیار فرق کرده است. جایی که افرادی که نیاز به یک وسیله‌ی اضافی برای گرفتن یک عکس داشتند اکنون با استفاده از اسمارتفون خود می‌توانند به سادگی یک عکس عالی را ثبت کنند. این کاربران احتمالا هیچگاه متوجه نخواهند شد که چرا یک دوربین‌ DSLR می‌تواند کیفیت عکس بالاتری نسبت به دوربین گوشی‌شان داشته باشد و هرگز راضی نخواهند شد که پول بیشتری به یک دوربین DSLR بدهند در حالیکه یک اسمارتفون در جیب‌شان می‌تواند این کار را انجام دهد.
    سهم بازار

    با تبدیل شدن دوربین‌های بدون اینه و اسمارتفون‌ها به عنوان جایگزین‌های معتبر، تخمین زده شده که سازندگان مطرح دوربین‌های DSLR یعنی کنون و نیکون در فروش محصولاتشون بزودی با مشکلاتی مواجه شوند. این فقط حدس و گمان نیست و می‌توانید در نمودارهای سهم بازار در گزارش‌های سیپا (CIPA) آنرا مشاهده کنید.

    کاهش فروش دوربین‌های با قابلیت تعویض لنز در گزارش‌های سیپا

    همانطور که در نمودار بالا می‌بینید فروش دوربین‌های با قابلیت تعویض لنز در سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۷ تقریبا نصف شده است که این به دلیل رشد اسمارتفون‌ها و دوربین‌های با لنز ثابت می‌باشد.

    چگونه دوربین‌های بدون آینه با قابلیت تعویض لنز از این افت فروش رنج می‌برند؟

    نمودار سیپا فروش دوربین‌های با قابلیت تعویض لنز

    خط قرمز به وضوح نشان دهنده افت فروش دوربین‌های DSLR از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ است و خط سبز نیز فروش ثابت دوربین‌های بدون آینه در همین بازه را نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر افزایش نیز داشته است.

    این داده‌های سیپا صرفا بر اساس دوربین‌های با قابلیت تعویض لنز می‌باشد. در بخش DSLRها دوربین‌های محبوب نیکون و کنون و در بخش بدون آینه‌ها نیز دوربین‌هایی نظیر فوجی فیلم X-T2 و سونی آلفا 7 را شامل می‌شوند. با ظهور دوربین‌هایی نظیر فوجی فیلم X-100T و ریکو GR بازار جدیدی از دوربین‌های بدون آینه با لنز ثابت وجود دارد.

    اگر چه همچنان فروش دوربین‌های DSLR از بدون آینه‌ها بیشتر است اما با روند فعلی احتمالا دوربین‌های DSLR این برتری خود از نظر فروش را در سال ۲۰۱۹ از دست خواهند داد.
    سرمایه گذاری کنون در فناوری دوربین‌های بدون آینه

    جدا از داده‌های خام، کاملا مشخص است که کنون و نیکون در تلاش برای بالا بردن و از دست ندادن سهم خود در بازار دوربین‌های بدون آینه هستند. خبرها و شایعاتی وجود دارد که کنون در آینده‌ای نزدیک یک دوربین فول فریم و بدون آینه را معرفی خواهد کرد که یک حرکت شجاعانه از این کمپانی محبوب را نشان می‌دهد چرا که در حال حاضر با دوربین‌های DSLR رده بالا دنیای عکاسی خبری را در تصاحب خود دارد. یک دوربین بدون آینه جدید در این بخش می‌تواند به راحتی جایگزین سری موفق 5D شود.

    تصاحب بازار عکاسی خبری توسط کنون

    بجای تلاش برای جذاب کردن دوباره دوربین‌های DSLR برای اکثریت، کنون باید بر روی دوربین‌های بدون آینه سرمایه گذاری کند.
    چرا در حال حاضر باید یک دوربین DSLR بخرید؟

    با تمام موارد گفته شده در بالا، من نمی‌توانم درک کنم که چرا عکاسانی که به دنبال دوربین جدید هستند همچنان روی DSLRها سرمایه گذاری می‌کنند. این تکنولوزی نه تنها در دوربین‌ها بلکه در لنزها نیز به سرعت در حال افول است و دوربین‌هایی که در این بخش خریداری شوند و ممکن است با کاهش ارزش شدیدی در سال‌های آینده مواجه شوند. دوربین‌های DSLR در سال‌های آینده هیچ ارزش فروش دسته دومی نخواهند داشت در حالیکه سرمایه گذاری در دوربین‌های بدون آینه ممکن است برای شما سود نیز داشته باشد.

    حالا ممکن است بگویید در حال حاضر DSLRها فروش بیشتری نسبت به بدون آینه‌ها دارند.

    اول از همه اینکه، داده‌های خام فروش واقعا درباره کیفیت چیزی مشخص نمی‌کنند. دوربین‌های DSLR همچنان از سرمایه گذاری بازاریابی و عکاسی دهه گذشته سود می‌برند.

    وقتی در مورد دوربین با افراد عادی که فن تکنولوزی نیستند صحبت می‌کنیم با وجود شناختن کنون و نیکون آیا آنها کمپانی‌هایی نظیر فوجی فیلم، سونی و المپوس را نیز می‌شناسند که جز سازنده‌های دوربین‌های بدون آینه هستند و آیا دوربین‌های بدون آینه دیگر چیز غیر عادی برایشان به شمار نمی‌روند؟

    تغییر تصور از کیفیت و تصویر زمان زیادی در بر می‌گیرد و در حال حاضر دوربین‌های DSLR لقب بهترین کیفیت عکس را در بین عموم در اختیار دارند. علاوه بر این، دوربین‌های DSLR همچنان به فروش می‌روند چرا که بسیاری از عکاسان در سال‌های گذشته روی تجهیزات کنون و نیکون سرمایه گذاری کرده‌اند پس آنها به سازنده تجهیزات خود متکی هستند مگر اینکه بخواهند تمام تجهیزاتشان را بفروشند و به سیستم جدیدی کوچ کنند.
    DSLRها در حال مرگ هستند

    برای من، هیچ شکی وجود ندارد که DSLR ها در سال‌های آینده منسوخ می‌شوند. در وضعیت موجود این نوع دوربین‌ها فقط در بخش‌هایی خاص مانند عکاسی ورزشی و گاهی عکاسی خبری مفید هستند.

    به جز آن، دوربین‌های بدون آینه از هر جنبه‌ی دیگری برتر هستند این فقط کمی زمان می‌برد تا درک عمومی جامعه نسبت آنها تغییر کند.

    و بر خلاف عکاسی آنالوگ، به نظر نمی‌رسد دوربین‌های DSLR در آینده از جذبه‌ی نوستالوژیک برخوردار باشند چرا که دیگر دوربین‌های دیجیتال وجود دارند و اکثر مشخصات آنها بسیار شبیه به هم است.

    به عنوان یک عکاس خیابانی، بسیار سخت است که یک دوربین DSLR مورد استفاده قرار گیرد و تنها یک مسیله زمانی است تا وقتی که نهایتا تمام عکاسان تغییر را به وجود بیاورند.

    اگر شما به دنبال یک دوربین جدید برای خرید هستید، خودتان را از عذاب دادن نجات دهید و به دنبال یک دوربین بدون آینه خوب باشید.

    الگوریتم هوش مصنوعی انویدیا برای انتقال سبک یک عکس به عکس دیگر


    برچسب ها:عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی،
    امتیاز :
    :: نتیجه : NAN امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
    تعداد بازدید مطلب : 181

    [ پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397 ] [ 22:26 ] [ آتلیه کودک ]

    .: تعداد کل صفحات 0 :.     صفحه شماره

       

    مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه