close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری



    افزایش محبوبیت دوربین دیجیتال طی دهه گذشته با ظهور یک ژانر جدید عکاسی، یعنی عکاسی با نوردهی طولانی همزمان شده است. عکاسی بارداری در آتلیه بارداری با نوردهی طولانی شامل استفاده از سرعت شاترهای بین یک ثانیه تا پنج دقیقه یا بیشتر در حین استفاده از سه پایه برای ثابت نگه داشتن دوربین است. نتیجه یک منظره یا تصویر معماری است که با المان های ثابت مانند سنگ ها یا یک ساختمان مشخص می شود، و با المان های در حال حرکت مانند آب یا ابرها در آسمان در تضاد است. اکثر عکاسان نوردهی طولانی از فیلترهای ND برای به دست آوردن سرعت شاترهای طولانی استفاده می کنند و احتمالا هدف آنها استفاده از یک سرعت شاتر حداقل سی ثانیه برای به دست آوردن افکت های مورد نظر است.

    دوربین های دیجیتال تا حد زیادی به عکاسی با نوردهی طولانی کمک می کنند، چرا که صفحه نمایش LCD به عکاسان اجازه می دهد فورا ببینند که ترکیب بندی چقدر موثر است.
    [عکاسی با نوردهی طولانی]

    اگر با کار برخی از عکاسان نوردهی طولانی شناخته شده تر آشنا باشید، بدون شک متوجه شده اید که بسیاری از آنها تصمیم می گیرند هم به صورت سیاه و سفید و هم با فرمت مربعی کار کنند. چرا چنین است؟

    بیشتر بخوانید: ۶ درسی که عکاسی با فرمت مربعی می تواند در مورد ترکیب بندی به شما یاد بدهد

    بیایید با سیاه و سفید شروع کنیم. عکس تک رنگ انتخاب بسیاری از عکاسان فاین آرت است. این نوع عکس ها احساسی، بی انتها، فراموش نشدنی و بیانگر هستند. حذف رنگ از ترکیب بندی توجه بیننده را بر بافت، کنتراست، خطوط و نور – بلوک های ساختمان بصری تصاویر قدرتمند – متمرکز می کند.

    فرمت مربعی به دلیل شکل متعادل خود با دیگر نسبت های ابعاد متفاوت است. چهار طرف یک مربع از نظر طول برابرند و نگاه بیننده را ترغیب می کنند تا به صورت یک دایره در اطراف کادر حرکت کند، نه از یک سمت به سمت دیگر یا از بالا به پایین. کادر مربعی برای ترکیب بندی هایی مناسب است که شامل اَشکال قوی، خطوط یا سایر المان های گرافیکی باشند. به نظر می رسد که شکل قوی کادر مربعی بر اَشکال دیگری که در آن ظاهر می شوند، تاکید می کند.

    همه عکاسان نوردهی طولانی منحصرا به صورت سیاه و سفید یا با فرمت مربعی کار نمی کنند، اما بسیاری از آنها این کار را انجام می دهند. تاکید شدید بر سادگی باعث می شود که ترکیب بندی در ژانر عکاسی با نوردهی طولانی به خوبی با نقاط قوت ترکیب بندی فرمت مربعی وفق داده شود.
    [عکاسی با نوردهی طولانی]
    عکاسان نوردهی طولانی

    نگاه کردن به کارهای عکاسان دیگر راهی عالی برای یادگیری بیشتر در مورد جنبه خلاقانه عکاسی است. در زیر لیستی از برخی از عکاسان نوردهی طولانی مورد علاقه من ارائه شده است. همه عکاسان این لیست عمدتا به صورت سیاه و سفید و با فرمت مربعی کار می کنند. شما از کار آنها چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.

    Joel Tjintjelaar

    Moises Levy

    Keith Aggett

    Julia-Anna Gospodarou

    Hengki Koentjoro

    Spencer Brown

    Didier Demaret

    Thomas Leong

    Andy Brown

    Will Le

    Maria Strömvik

    Nathan Wirth

    Steve Landeros

    Paul Wheeler

    Gavin Dunbar

    Håkan Strand

    Josef Hoflehner

    Michael Kenna

    Jeff Gaydash

    Michael Diblicek

    Xavi Fuentes

    نتیجه گیری

    امیدوارم از نگاه کردن به کار عکاسان لیست شده در بالا لذت برده باشید. اگر دوست دارید بیشتر در مورد عکاسی با نوردهی طولانی بدانید، کتاب «آهسته» برای شروع عالیست.

    نویسنده: اندرو گیبسون (Andrew S. Gibson)

    زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم 97 – 98


    برچسب ها:عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی،
    امتیاز :
    :: نتیجه : NAN امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
    تعداد بازدید مطلب : 187

    [ چهارشنبه 3 مرداد 1397 ] [ 0:41 ] [ آتلیه کودک ]

    .: تعداد کل صفحات 0 :.     صفحه شماره

       

    مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه