چرا باید برای عکاسی تبلیغاتی سرمایهگذاری کنیم؟
مصرفکنندگان ذهنی بصری دارند. برای موفقیت در بازار امروز، شرکتها باید در دستیابی به طبیعت بصری افراد موفق عمل کنند. نه تنها این، بلکه مصرفکنندگان نیز روز به روز بیشتر به مسائل بصری رو میآورند. بازاریابان با تاثیرگذاری بر ذهن یک مخاطب تنها چندین میلی ثانیه فاصله دارند. تنها تصاویر و پیامهایی که موفق به متمایز بودن از سایرین میشوند میتوانند به طور کامل توجه مصرفکننده را جلب کنند. مصرفکنندگان روزانه با تبلیغات بمباران میشوند به نحوی که آمار نشان داده است:
• 40 سال قبل مصرفکنندگان روزانه تقریبا در معرض 500 تبلیغ قرار میگرفتند
• امروزه این عدد تقریبا 10 هزار تبلیغ در یک روز است.
چه تعداد از این ده هزار تصویر آنقدر قوی تاثیر خود را میگذارند که در ذهن مصرفکنندگان جا گیرند؟ چه تعداد از آنها توجه او را به اندازه کافی طولانی جلب میکنند تا به خواندن محتویاتی که در ادامه آمده است، ترغیب شود؟ مهارت یک عکاس تبلیغاتی اینجا خودنمایی میکند یعنی گرفتن تصویری که بتواند این مقدار توجه را به دست آورد.
تحقیقات اخیر در خصوص عکاسی تبلیغاتی از این گفته پشتیبانی میکند. اگر در رابطه با قدرت تصاویر در تبلیغات شک دارید، سری به آمار و نتایج تحقیقات میزنیم:
• مقالاتی که دارای تصاویر مرتبط با محتوای خود هستند به نسبت مقالات بدون تصویر 94 درصد بیشتر دیده میشوند.
برچسب ها:عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی،
[ پنجشنبه 20 دی 1397 ] [ 18:56 ] [ آتلیه کودک ]