close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری



    عکاسی اگر بدون آموزش های لازم باشد قطعا نمی تواند افراد را به عکاسی ماهر و حرفه ای تبدیل کند. بنابراین یک فردی که می خواهد در این حرفه فعالیت کند، می تواند فنون بسیاری را فراگرفته و به فردی ماهر در این زمینه تبدیل شود.

    کادربندی مناسب یکی از عناصر اساسی برای هر عکس خوبی به شمار می‌رود. با استفاده از تکنیک کادربندی های مختلف، عکاس می‌تواند حس و حال و پیام‌های متفاوتی را به مخاطب القا کند. یکی از روش‌های تغییر حس عکس، تغییر زاویه‌ی عکاسی است. به همین دلیل ما در این مطلب می‌خواهیم کاربردها و مزایای عکاسی از زاویه‌ی پایین را بررسی کنیم.



    شاید برایتان سؤال شود که چرا باید از زاویه‌ی پایین عکاسی کنید؟

    خوب یکی از روش‌های ثبت عکسی متفاوت و تأثیرگذار این است که از دید استاندارد و رایج خارج شویم. البته این بدین معنی نیست که ساعت‌ها به روشی نوآورانه و عجیب‌وغریب برای ثبت عکس فکر کنید. ما عادت داریم جهان اطراف را از زاویه‌ و ارتفاع چشم خودمان ببینیم و با این نوع دید به‌خوبی آشنا هستیم. به همین دلیل نگاه به محیط اطراف از زاویه‌ی پایین، مانند آنچه کودکان می‌بینند، می‌تواند بلافاصله نظر بیننده را به سمت خود جلب کند.

    ممکن است به این مطلب نیز علاقه‌مند باشید:

    استفاده از این روش نیازی به هیچ نوع وسیله‌ی اضافی و خاصی هم ندارد و دوربین شما همراه با لنز کیت نیز می‌توانند به‌خوبی این تکنیک را اجرا کنند. حالا با این مقدمه برویم به سراغ مزایای عکاسی نوزاد در آتلیه نوزاد از زاویه‌‌ی پایین و سناریوهایی که در آن‌ها می‌توانید از این روش استفاده کنید:

    عکاسی از زاویه‌ی پایین می‌تواند سوژه را بزرگ‌تر نشان دهد. این افکت در زمان استفاده از لنزهای واید مشهودتر است. برای مثال می‌توانید تأثیر استفاده از این تکنیک را در عکس زیر مشاهده کنید.

    البته عکاسی از زاویه‌ی پایین تنها برای عکاسی از کودکان و ماشین‌های اسباب‌بازی نیست، بلکه می‌تواند برای عکاسی از مدل‌ها یا بلندقدتر نشان دادن افراد نیز استفاده شود. فقط در آن زیاده‌روی نکنید.

    همان‌طور که گفته شد وقتی از زاویه‌ای عکاسی می‌کنید که چشمان بیننده به آن عادت ندارد، او را بلافاصله جذب می‌کنید. برای مثال به عکس زیر نگاه کنید، اگر این عکس از روبرو گرفته شده بود به‌هیچ‌وجه شما را به خود جذب نمی‌کرد، زیرا تنها یک پنجره در یک دیوار آجری است که فردی بر روی لبه‌ی آن نشسته است.

    ولی وقتی از زاویه‌ای غیرعادی عکس را می‌گیرید، متفاوت بودنش باعث جذب چشمان بیننده می‌شود.

    استفاده از خطوط راهنما که چشمان را به سمت سوژه‌‌ی مورد نظر هدایت می‌کنند یکی از تکنیک‌های اساسی در کادربندی عکس به شمار می‌رود. وقتی از ارتفاعی نزدیک به زمین عکاسی می‌کنید، خیلی راحت‌تر و مؤثر می‌توانید از خطوط راهنما بهره بگیرید. در واقع با این روش می‌خواهید چشم بیننده را به آنچه می‌خواهید دیده شود هدایت کنید.

    از این روش می‌توان برای عکس‌های پرتره، معماری و منظره به‌خوبی بهره گرفت.

    این نکته نیز به عادت‌های بصری برمی‌گردد. مناظر و دیدنی‌های زیادی وجود دارند که بسیار شناخته‌شده هستند و همه‌ی افراد حتی اگر آن‌ها را از نزدیک ندیده باشند در عکس‌ها دیده‌اند. در چنین مکان‌هایی می‌توانید با تغییر زاویه‌ی دید، عکسی تازه و متفاوت بگیرید.

    به‌این‌ترتیب از مکانی که هزاران بار عکس‌هایش را دیده‌اید به شکلی متفاوت عکاسی می‌کنید و اثری جذاب‌تر از معمول را خلق خواهید کرد.

    اگر به تصاویر فوق توجه کنید کادربندی به شکل خوبی انجام گرفت.

    به وبلاگ خود خوش امدید


    برچسب ها:عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی،
    امتیاز :
    :: نتیجه : NAN امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
    تعداد بازدید مطلب : 182

    [ جمعه 11 خرداد 1397 ] [ 1:19 ] [ آتلیه کودک ]

    .: تعداد کل صفحات 0 :.     صفحه شماره

       

    مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه