close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری



    اگر تا به حال عکاسی سیاه و سفید انجام نداده اید، احتمالا از جذابیت های این مدل از عکاسی تعجب خواهید کرد! علاوه بر این ها به نظر شما عکاسی سیاه و سفید شما را یاد فیلم های صامت و تلویزیون های سیاه و سفید قدیم نمی اندازد؟

    عکاسی سیاه و سفید

    پاسخ منفی است، قطعا منفی! در دنیای عکاسی سیاه و سفید به عنوان یک شکل هنری محسوب می شود برخی حتی می گویند بهترین عکاسان تنها در یک رنگ کار می کنند. این نوع عکاسی یک رسانه با تاریخ غنی و آینده ای درخشان است. ( کافی است به کار های عکاسان بزرگی مثل انسل آدامز و هنری کارتیر نگاهی بیندازید)

    همانطور که پیداست عکاسی در زمینه سیاه و سفید به پیشرفت عکاسی شما کمک زیادی می کند.

    رنگ عنصر قدرتمندی است و تمایل دارد که عکس را تا حد زیادی کنترل کند و باعث می شود دیده شدن عناصر دیگر عکس مثل کنتراست، شکل، فرم و کیفیت نور مشکل شود. عکاسان با تجربه به طور غریزی این مسائل را می دانند،صرف نظر از اینکه که آن ها عمدتا آتلیه عکاسی سیاه و سفید انجام داده اند یا نه! اما اگر شما تازه کار هستید برای پیشرفت به کمک احتیاج دارید و عکاسی سیاه و سفید این لطف را به شما می کند!
    عکاسی از نوزاد سیاه و سفید

    رنگ های سیاه و سفید، بافت های سنگ و صخره ها را در این عکس نمایان می کنند.
    به طور طبیعی، موارد خاصی هستند که تمایل بیشتری به سیاه و سفید شدن دارند، دو تا از آن ها مناظر و پرتره ها هستند. اگر این بار اولی است که شما عکاس سیاه و سفید می کنید این ها سوژه های مناسبی برای این نوع عکاسی می باشند.

    عکاسی سیاه و سفید

    عکاسی پرتره حالت چهره و نور را نمایان می کند.
    سیاه و سفید در دوربین شما

    قبل از عکاسی دیجیتال تنها راه برای عکاسی سیاه و سفید استفاده از فیلم های سیاه و سفید بود. خوشبختانه در حال حاضر عکاسی سیاه و سفید بسیار آسان تر شده است و فقط کافی است حالت دوربین را بر روی Monochrome تنظیم کنید ( می توانید از دفترچه راهنمای دوربین تان کمک بگیرید).

    دوربین هایی که منظره یاب الکترونیکی دارند به طور خودکار تصویر را به صورت سیاه و سفید نمایش می دهند و به شما کمک می کنند که تصویر را قبل از فشار دادن شاتر در حالت سیاه و سفید ببینید.


    عکاسی در حالت Monochrome یا تک رنگ

    تنظیمات فیلتر رنگ از روز های عکاسی فیلم باقی مانده است.

    عکاسان فیلتر های رنگی خریداری می کنند و از آن ها برای تغییر رنگ در عکس های سیاه و سفید استفاده می کنند. برای مثال : اگر تصویر شما یک آسمان آبی رنگ دارد، استفاده از فیلتر زرد آسمان را کمی تاریک تر می کند، فیلتر نارنجی حتی آن را تاریک تر و فیلتر قرمز هم تیره تر خواهد کرد.
    عکاسی سیاه و سفید

    این منظره در حالت سیاه و سفید به خوبی نمایش داده شده است ولی می تواند بهتر هم شود.


    عکاسی سیاه و سفید

    اضافه کردن فیلتر قرمز باعث شد که آسمان تیره تر شود و تصویر بهتری داشته باشیم.

    در کنار این ها فیلتر سبز هم وجود دارد که جزئیات سوژه های سبز رنگ داخل تصویر مثل برگ ها را مشخص می کند. این چهار فیلتر رنگی (قرمز، نارنجی، زرد و سبز) در تنظیمات عکاس های سیاه و سفید در دوربین های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند.


    تضاد

    اگر شما عکسی را در نور صاف بگیرید ( مثلا عکس پرتره از کسی که در سایه ایستاده است) تصویر ممکن است صاف به نظر برسد (2بعدی). این مشکل از طریق افزایش کنتراست و تضاد تصویر حل می شود. شما می توانید این کار را در برنامه هایی مثل فوتوشاپ پس از این که تصویر را انداختید و یا هنگام عکاسی از طریق تنظیمات داخل دوربین انجام دهید.

    سوژه هنگام عکاسی در سایه ایستاده است و نور دارای تضاد نیست و موجب شده که تصویر سیاه و سفید تخت و صاف به نظر رسد.


    عکاسی سیاه و سفید

    افزایش کنتراست، تصویر بهتری را درست می کند.
    برش و فرم مربع
    بیشتر دوربین های امروزی به شما اجازه می دهند که نسبت ابعاد تصویر را مشخص کنید. دلایلی که چرا شما می خواهید این کار را انجام دهید کمی پیچیده هستند ولی هدف اصلی از این کار این است که به شما اجازه عکاسی در فرم مربع برای عکاسی مخصوص اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام را می دهد.

    عکاسی سیاه و سفید
    عکاسی سیاه و سفید یک مدل زیبا برای کار کردن است و شما می توانید در این مدل عکاسی تمرینات بیشتری کنید. در عین حال می توانید از عکاسی لذت ببرید. شما مسیری را که توسط برخی از معروف ترین عکاسان به تصویر کشیده شده است را دنبال می کنید.

    هفت روش جهت عکاسی فشن بهتر از عکاس فشن معروف آدریانا کورسیو


    برچسب ها:عکاسی، عکس، آتلیه عکاسی،
    امتیاز :
    :: نتیجه : NAN امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
    تعداد بازدید مطلب : 197

    [ پنجشنبه 5 بهمن 1396 ] [ 17:21 ] [ آتلیه کودک ]

    .: تعداد کل صفحات 0 :.     صفحه شماره

       

    مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه