عکاسی تبلیغاتی از مجموعه تکنیکهای مختلف در بحث نورپردازی، پسزمینه و وسایل کمکی استفاده میکند تا یک صحنهآرایی هنرمندانه و شیک به وجود آورد. اغلب اوقات این امر نیازمند تلاش و کمک بخش بازاریابی یک شرکت و متخصصان صاحب سبک آن است که در زمینه خاصی مهارت دارند. هدف اصلی این آمادهسازیها آسانسازی کار عکاس در ثبت تصاویر حرفهای از سوژه (یا خدمات) با یک طعم خلاقانه برای جلب توجه مخاطبان است.
تمامی این مراحل آمادهسازی به همکاری پرسنل شرکت و صرف وقت کافی نیاز دارد. سپس از تصاویر نهایی میتوان برای ارائه پیام شفاف از طریق مجلات، بیلبوردهای تبلیغاتی و اینترنت استفاده کرد.
عکاس تبلیغاتی آزادی خلاقانه بیشتری در نحوه به نمایش گذاشتن محصولات، خدمات، شیوههای زندگی و ایدهها از طریق عکاسی دارد. عکاسان تبلیغاتی اغلب اوقات متخصصانی در زمینه بازاریابی، مدیریت تجاری و حوزههای فروش هستند. براساس آماری که در سال 2011 توسط وبسایت Goldprints.com منتشر شده است، در 80 درصد کمپینهای تبلیغاتی از عکاسی تبلیغاتی استفاده میشود.
نکات عکاسی تبلیغاتی:
• حتی با آنکه به یک محصول توجه نمیکنید، هنوز هم مهم است که به بهترین شکل همه چیز را در عکاسی تبلیغاتی به تصویر بکشید، بنابراین بهتر است از همان تجهیزات با کیفیت عکاسی صنعتی استفاده کنید. گرچه در عکاسی تبلیغاتی، شما همواره باید این سوال را از خود بپرسید "آیا این تصویر با رویای من برای این کمپین تبلیغاتی هماهنگی دارد؟ آیا داستانی که من سعی در گفتن آن دارم را میگوید؟" اگر یک تصویر با موضوع ذهنی شما هماهنگی ندارد، آن را بیخیال شوید.
نحوه تشخیص تفاوت بین عکاسی تبلیغاتی و صنعتی
عکاسی صنعتی در برابر عکاسی تبلیغاتی به معنای از خاص به عام رفتن است. عکاسی تبلیغاتی یک داستان را میگوید، در حالیکه عکاسی صنعتی لحظه را در زمان متوقف میکند. هر دو نوع عکاسی زمانی که به درستی انجام شوند، جزو قویترین ابزار بازاریابی به شمار میروند. برگزاری مراسم جشن تولد
برچسب ها:عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی،
[ يکشنبه 23 دی 1397 ] [ 22:41 ] [ آتلیه کودک ]