close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری



    برخی عکاسان تمایل دارند عکس های ۱۰۰% واضح و شارپ بگیرند و این کاملا مورد قبول است. اما برای آن دسته از ما که می خواهیم سبک های خلاقانه متفاوت را کشف کنیم، از لنزهای مختلف لذت ببریم و مرز کارهایی که عکاسی برای ایجاد هنر به ما اجازه انجامشان را می دهد را کنار بزنیم، گزینه های زیادی وجود دارد که در این آموزش عکاسی برخی از این روش ها را مطرح می کنیم. از عکاسی بوکه و فوکوس انتخابی گرفته تا عکاسی از میان چیز های مختلف مثل وازلین روی فیلتر و حرکت عمدی دوربین. در ادامه این آموزش با ما همراه شوید تا مرز های ماتی یا تاری عمدی و دلخواه در عکاسی را در نوردیم.

    من عکسی از چند بلوبری دارم که از انتهای یک قاشق و با لنز ماکرو گرفته شده است. این عکس عمق میدان (DOF) بسیار باریکی دارد. تنها قسمت جلوی بلوبری ها در فوکوس است. بقیه تصویر یک تاری نرم دوست داشتنی دارد. آتلیه عکاسی

    وقتی این عکس را در فیسبوک پست کردم، اولین کامنت این بود که «اگر تمام آن در فوکوس قرار داشت، بهتر به نظر می رسید».

    نه.

    در میان برخی از عکاسانی که خیلی به نکات تکنیکی عکاسی علاقه مند هستند یک تصوری وجود دارد که تمام تصاویر باید ۱۰۰% واضح و شارپ باشند. اگرچه این انتخاب کاملا قابل قبول است – و من کاملا از این تصمیم برای ثبت تصاویرشان به این روش حمایت می کنم – اما این «تنها» انتخاب نیست.
    عکاسی بارداری
    نکته: برای روشن شدن موضوع، گاهی اوقات یک تصویر به هر دلیل «تنها» خارج از فوکوس (مات یا تار) است. این مقاله به عکاسانی می پردازد که عمدا استفاده خلاقانه از نرمی یا تاری در یک تصویر را انتخاب می کنند.
    [عکاسی خلاقانه با ماتی یا تاری عمدی]
    فراتر از بوکه

    برای من جالب است که بسیاری از عکاسان معتقدند که تمام تصاویر «باید کاملا واضح و شارپ باشند». اما با این وجود، آنها عکس هایی از پرندگان، تصاویر پرتره یا مراسم عروسی با پس زمینه های بوکه مات بسیار نرم می گیرند. به هر حال، دلایل آنها برای انجام این کار کاملا منطقی است.

    برخی از عکاسان این کار را می کنند تا:

    – یک پس زمینه حواس پرت کننده را نرم کنند

    – سوژه را برجسته کنند

    – آن را از لحاظ زیبایی شناسی دلنشین و جذاب کنند

    – احساس عمق و سه بُعدی بودن به تصویر بدهند

    اما برای این که بوکه به خوبی عمل کند، شما باید المان های خاصی داشته باشید. مانند لنزهای با کیفیت مناسب، فاصله زیاد در پشت سوژه تا پس زمینه، و نور نرم خوب. هر عکسی دارای چنین شرایطی نیست، و هر کسی نمی تواند از عهده خرید بهترین لنز برآید.

    اگر نرمی حتی بیشتری در تصویر خود، و از جمله خود سوژه بخواهیم چطور؟ شاید بخواهیم پس زمینه شارپ، و سوژه تار باشد – تکنیکی که اغلب در برخی از سبک های عکاسی خیابانی استفاده می شود.
    منبع:

    به وبلاگ خود خوش امدید


    برچسب ها:عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی،
    امتیاز :
    :: نتیجه : NAN امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
    تعداد بازدید مطلب : 98

    [ شنبه 27 بهمن 1397 ] [ 23:42 ] [ آتلیه کودک ]

    .: تعداد کل صفحات 0 :.     صفحه شماره

       

    مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه