close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری



    اهداف عکاسی آناتومی «دست ها»

    در مورد عکاسی از دست‌ها این مطلب را باید بدانیم که این عکاسی در زیر مجموعه‌ی عکاسی آناتومی قرار می‌گیرد. عکاسی آناتومی با اهداف مختلفی انجام می شود‌: گاهی علمی است، گاهی مفهومی و گاهی صرفا برای زیبایی گرفته می‌شود یعنی اینکه حتما نباید مفهوم خاصی داشته باشد بلکه یک هدف را در بر می‌گیرد و بر قسمت زیبایی شناسی تاثیر می‌گذارد. آتلیه کودک
    اهداف عکاسی اناتومی‌: هدف علمی

    یکی از اهداف عکاسی نوزاد و آناتومی کمک به علم هست‌. اینجا نه مفهوم زیاد مهم است نه زیبایی شناسی، بلکه آنچه مهم است‌: وضوح، ترکیب بندی‌های خاص که زوایا را به خوبی نشان بدهد و نورپردازی است‌. اینجا ما در مورد عضوی که مورد بحث است سفارش می گیریم و هدف کاملامشخص است‌.
    عکاسی از دست‌ها: بعد زیبایی شناسانه‌، فیگور‌ و هدف‌ تبلیغاتی، تجاری

    اگر بخواهیم بعد زیبایی شناسانه یا فیگور را در این عکاسی مد نظر قرار بدهیم یعنی جنبه‌ی مفهومی را کنار بگذاریم‌، این قسمت خودش دو وجه پیدا میکند: یکی تجاری و دیگری تبلیغاتی، در بعد تجاری خب مسلما برای تبلیغ انگشتر‌،‌ کرم یا زیور آلات مرسوم است یک سری معیار‌ها و ملاک‌ها حتما باید دخیل باشد که البته بسته به خلاقیت شما این معیارها متفاوت است.

    اولین چیزی که معیار قرار می‌گیرد: پوست‌، رنگ و تمیزی دست‌، حالت انگشت ها‌، چروک نبودن دست‌ها برای تبلیغ لوازم آرایشی یا رنگ پوست و همخوانی آن با زیورالاتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیار دیده شده که از دستهایی استفاده می‌شود که به هیچ وجه همخوانی با زیور آلات ندارند یا زیور آلاتی استفاده می‌شود که رنگ‌هایش با رنگ پوست فرد سازگار نیست به طوری که جلوه‌ی آن زیور الات گرفته می‌شود‌. این نکات ریز به تنهایی می‌تواند تفاوت نگاه تبلیغاتی و نگاه خلاقانه‌ی شما را نشان دهد پس رعایت این نکات ریز بینانه بسیار مهم است‌.

    یک مسئله‌ای که در عکاسی از دست‌ها‌ حتما معیار قرار داده شود، زوایه‌ی قرار گیری دوربین نسبت به دست است‌.

    ما وقتی می‌خواهیم محصولی ارائه دهیم باید حتما این مسئله را مد نظر قرار دهیم به عنوان مثال : فکر کنید قرار است یک انگشتر را روی یک دست ست کنید و یک محصول تبلیغاتی ایجاد کنید یا یک عکس تبلیغاتی بگیرید ، زاویه ای که در نظر می گیرید صد در صد تاثیر گذار است . به این دلیل که ممکن است شما از زاویه‌ای عکاسی کنید که آن محصول مثلا دستبند به خوبی دیده نشود و آن انرژی و جذابیت بصری را نداشته باشد که در این مواقع وقت و زمان شما هدر خواهد رفت زیرا هدف مخاطب دیدن آن محصول است و وقتی شما نمای خوبی از آن ارائه ندهید روند عکاسی شما موفق نخواهد بود‌. شما باید زوایای مختلف را امتحان کنید تا متوجه شوید که محصول در کدام یک از زاویه‌ها به هدف تجاری‌اش نزدیک تر شده است‌.

    عکاسی تبلیغاتی از دست ها

    حالت و فرم قرار گیری دست‌ها خیلی مهم است اینکه انقباضات دست‌ها به گونه‌ای باشد که بتواند بر ضمیر ناخوداگاه مخاطب تاثیر بگذارد‌. دست‌ها نباید خشک و بی حالت و مصنوعی قرار گیرند‌. و این مسئله در دست‌های مردانه و زنانه متفاوت است‌. ما در دست‌های مردانه به دنبال ملاحت و ظرافت خاصی نیستیم‌. معمولا برای عکاسی فیگور از دست‌های مردانه‌ عضلات‌، رنگ پوست‌، موهای دست و مرتب بودن ناخن ها ملاک است‌. گاهی یک انگشتر در دستان مردانه با همه‌ی زمختی‌اش به واسطه‌ی زاویه خوب و ترکیب درست به خوبی به تصویر کشیده می‌شود‌.
    عکاسی از دست‌ها‌: بعد مفهومی
    همه‌ی کسانی که به دنبال عکاسی تبلیغاتی یا تجاری نیستند. گاهی به دنبال مفهوم دیگری از عکاسی آناتومی هستند‌. یکی ممکن است پیامی را به این‌ واسطه انتقال دهد و دیگری به سبک امپرسیون و آبستره فعالیت کند. یکی ممکن است در این‌ راه به دنبال روشی نو‌، خلاقیت و آفرینشی تازه در این حیطه دست بزند‌. ابعاد مفهومی این روش عکاسی می‌تواند زیاد باشد.
    عکاسی مفهومی از دست ها
    در تصویر بالا همانطور که مشاهده می‌کنید . وقتی یک مخاطب عام به این تصویر نگاه کند اولین برداشت وی از اثر، سن پیری است و مسلما به دلیل چروک بودن پوست و عصایی است که دست‌ها بر روی آن قرار دارند‌. اما اگر بخواهیم به واسطه ی المان شناسی این تصویر را بررسی کنیم می‌توانیم به یک سری دلایل دیگر هم برسیم‌. ببینید فیگور دست خیلی ملاک است‌. دست‌ها چه پیر باشند چه جوان‌، زاویه‌های نرمی که بین انگشتان ایجاد می‌شود حس آرامش را در مخاطب القا می‌کند حس خونسرد بودن و عدم استرس را در انسان منتقل می‌کند و در کلیت دستی که روی دست‌های دیگر قرار گرفتی مفهومی که انتقال می‌دهد آرامش و ثبات است و صاحب این دست‌ها به راحتی عصبانی نمی‌شود و شنونده‌ی خوبی ست. این‌ها ملاک‌های مفهومی است که معمولا مورد توجه قرار می‌گیرد در این گونه عکسها نمی‌شود کاملا در مورد همه دست‌ها این مثال‌ها را زد اما در اکثریت این موارد وجود دارد.

    آموزش عکاسی از دست‌ها

    همانطور که در عکس بالا می‌بینید‌، این نوع قرار گیری ساعد دست‌ها در کنار هم‌، رو به بالا و ترکیب آن با حالت انگشت‌ها و همچنین یک پس زمینه زیبا که معمولا در این گونه حالت‌ها به کار می‌رود حالتی مثل سرخوشی و مستی را در بیننده تداعی می‌کند‌. این‌حالت‌، حالتی نیست که مدافعانه باشد گاهی تسلیم شدن هم است در مقابل زیبایی.

    این سبک‌ها و این نوع فیگور‌ها در زیر مجموعه فاین آرت هم‌ قرار می‌گیرند و معمولا هم تعبیر بر مفاهیم‌ فلسفی صاحب اثر می‌شود‌.



    دست‌های مشت زده و گره خورده معمولا مفهوم قوی بودن محکم بودن در یک راه را دارد‌. گاهی معانی مثل خشم را نیز در بر می‌گیرد و بسیار مهم است که این دستان در چه فضایی در چه مد رنگی و چه فیگوری و چه زاویه‌ای قرار داده شده باشد‌. تمامی المان‌های دیگر دست به دست هم می‌دهند تا ما بتوانیم معانی مختلفی را از این ثبت نهایی داشته باشیم.

    مسلما دستی که مشت شده باشد و به موازات بدن قرار گرفته باشد میتواند خشم را به خوبی تداعی کند. دست‌هایی که مشت شده باشد و به سمت آسمان قرار داده شده باشد میتواند تصمیم‌، مصمم بودن و در واقع اعتراض را برساند‌. ببینید چقدر می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد این نوع فیگور ها و این به زاویه بازو و بدن هم می‌تواند بستگی داشته باشد‌.

    مرگ DSLRها نزدیک است


    برچسب ها:عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی،
    امتیاز :
    :: نتیجه : NAN امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
    تعداد بازدید مطلب : 141

    [ پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397 ] [ 22:26 ] [ آتلیه کودک ]

    .: تعداد کل صفحات 0 :.     صفحه شماره

       

    مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه