close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری



    مهم ترین تنظیمات دوربین شما سرعت شاتر است، و تسلط بر آن به اندازه تسلط بر دیافراگم مهم است. کنترل سرعت شاتر به شما اجازه می دهد تا در عکاسی خود خلاق تر شوید. تکنیک های هیجان انگیز مانند نقاشی با نور و پنینگ هر دو بر استفاده عکاسان از این تنظیمات بستگی دارند. در این مقاله، شما تکنیک هایی که به یک سرعت شاتر خلاقانه نیاز دارند، و نحوه استفاده از آنها در عکاسی خود را یاد خواهید گرفت. پس بیایید با این دو سوال که سرعت شاتر چیست، و چرا مهم است، شروع کنیم.
    [سرعت شاتر خلاقانه] آتلیه نوزاد

    تمام جذابیت این عکس به لحظه ثبت آن است. من از یک سرعت شاتر سریع برای گرفتن آن استفاده کردم.
    سرعت شاتر چیست؟
    سالن تولد کودک
    سرعت شاتر، مدت زمانی است که سنسور دوربین در معرض نور قرار می گیرید یا به اصطلاح نوردهی می شود. نوردهی (exposure) یک عکس وابسته به نور است، و سرعت شاتر کنترل می کند که آن منابع نور چه مدت می توانند عکس را نوردهی کنند. این به طور کلی بدین معناست که شرایط روشن تر به معنی سرعت شاترهای سریع، و شرایط تاریک تر به معنی سرعت شاترهای آهسته هستند. سرعت شاتر همچنین با باز یا بسته کردن دیافراگم بر روی لنز، اضافه کردن فیلتر به لنز شما، و در برخی موارد، اضافه کردن نور اضافی به صحنه کنترل می شود. تکنیک های مختلف به سرعت شاتر وابسته اند. بیایید آنها را بر اساس این که سرعت شاتر چقدر باید سریع باشد، تقسیم بندی کنیم.


    سرعت شاتر سریع

    استفاده از سرعت شاترهای فوق العاده سریع به شما اجازه می دهد تا چیزهایی را متوقف کنید که ممکن است سریع تر از آن باشند که چشم بتواند آنها را احساس کند. این چیزها می توانند قطرات باران، حیات وحش، یا عکاسی ورزشی باشند.
    متوقف کردن حرکت

    سرعت شاتری که برای متوقف کردن حرکت نیاز دارید، بسیار بستگی به آنچه که از آن عکس می گیرید دارد. با در نظر گرفتن تصاویر خلاقانه، شما به دنبال متوقف کردن چیزهایی هستید که برای چشم غیر مسلح بسیار سریع هستند، و از این رو، جزئیات غیر معمولی در عکسی که گرفته اید به دست خواهید آورد. قسمت بعدی یک راهنمای ساده برای استفاده از آن نوع سرعت شاترهای خلاقانه ای است که برای متوقف کردن انواع حرکات زیر به آنها نیاز دارید:

    یک دست در حال تکان دادن – سرعت شاتر ۱/۱۰۰ ثانیه برای متوقف کردن این حرکت به اندازه کافی سریع است، برای اطمینان از ۱/۲۰۰ ثانیه استفاده کنید.
    یک پرنده در حال پرواز – ۱/۲۰۰۰ ثانیه عکس شارپی از یک پرنده در حال پرواز به شما خواهد داد.
    پاشیدن قطرات باران – از یک سرعت شاتر ۱/۱۰۰۰ ثانیه یا سریع تر برای متوقف کردن قطرات آب در حال حرکت استفاده کنید. امکان ثبت قطرات آب در سرعت شاترهای آهسته تر هم وجود دارد، اما آنها اغلب به جای خود سرعت شاتر، از یک فلاش استروب برای متوقف کردن آب استفاده می کنند.

    [سرعت شاتر خلاقانه]

    متوقف کردن قطرات آب به یک سرعت شاتر سریع نیاز دارد.

    از سرعت شاترهای خلاقانه در عکاسی استفاده کنیم- قسمت دوم


    برچسب ها:عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی،
    امتیاز :
    :: نتیجه : NAN امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
    تعداد بازدید مطلب : 183

    [ يکشنبه 9 دی 1397 ] [ 22:15 ] [ آتلیه کودک ]

    .: تعداد کل صفحات 0 :.     صفحه شماره

       

    مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه