close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری



    یک کلکسیون بی نظیر از لوازم جانبی قد و نیم قد ، آرزوی هر عکاس خبره یا آماتوریست . همه عکاسان در این مورد اشتراک نظر دارند که تار و پود یک دوربین عکاسی وابسته به لوازم جانبی است .
    با این حال به نظر شما وجود یا عدم وجود لوازم جانبی چه قدر روی کیفیت کار تاثیر می گذارد ؟ آیا حضور یک به یک این ابزار های فرعی برای عکاسی ضروری است ؟
    اگر به تازگی فکر خرید یک دوربین درست و حسابی در ذهنتان رژه می رود و فکر شروع هنر دلنشینی مثل عکاسی را در سر می پرورانید ، بهتر است بفکر یک لیست پر و پیمون از لوازم مورد نیاز و برآورد قیمت نزدیک به واقعیت از آن باشید . آتلیه عکاسی
    دغدغه ی بهبود و سهولت این فعالیت هنری از زمان اتاقک های تاریک تا کشف فیلم های نگاتیو و دوربین های دیجیتال و همه فن حریف امروزه وجود داشته و خواهد داشت اما نکته مهم اینجاست که در این مسیر ، هر روز به تعداد همراهان دوربین عکاسی افزوده شده و حالا شاهد پکیج شلوغ و عجیب و غریبی از تجهیزات عکاسی جانبی هستیم که هر یک ساز خود را می نوازند . اگر ادعا کنیم تمام این تجهیزات جانبی، کاربردی و ضروری می هستند، زیادروی کرده ایم . البته از تاثیر حیاتی برخی ابزار ها هم نمی توان ساده عبور کرد . با این تفاسیر ، برای شروع عکاسی چه لوازمی ضروریست ؟فیلمبرداری کودک


    در هر حال هدف از این مقاله ، دقیقا کشف این باید ها و نباید هاست .

    انواع تجهیزات عکاسی
    لیست تهیزات جانبی دوربین عکاسی دیجیتال :

    انواع لنز های عکاسی
    کارت های حافظه
    فیلترها
    سه پایه و تک پایه ها
    کیف و کوله حمل دوربین
    ریموت کنترل از راه دور
    کیت تمیز کننده
    هود لنز
    بند دوربین
    محافظ دوربین عکاسی

    لنز های عکاسی :

    هیجان انگیزترین بخش این کلکسیون ، لنز ها هستند . این جمله را فقط یک عکاس درک می کند : دوربینی که از ساختار دو بخشی بدنه و لنز تشکیل شده است ، بی شک عملکردش با لنز گره خورده است . این استوانه های عجیب و غریب ، متشکل از تعداد قابل توجهی از عدسی های همگرا و واگراست که همگی هم صدا در متمرکز کردن پرتوهای نور به سوی لنز فعالیت دارند .

    لیست تجهیزات عکاسی

    این لنز های انواع و اقسام مختلفی دارند و بر اساس کاربردشان به سه دسته کلی تقسیم می شوند :

    به طور کلی انواع لنزها عبارت اند از:
    لنز واید

    فیش آی
    آسفیرکال
    pc

    لنز نرمال

    لنز عادی یا استاندارد
    لنز ماکرو

    لنز تله

    لنز آینه ای
    لنز تله عادی
    لنز سوپر تله

    کارت های حافظه:

    کار حافظه یکی از همان اجزای لاینفکه دوربین های عکاسی دیجیتال است که بودو نبودش در سناریوی عکاسی شما تاثیر گذار خواهد بود . در واقع نباید فریب ظاهر ظریف و کوچکش را بخورید چراکه عکاسی بدون کارت حافظه ، غیرممکن است . دسته بندی این کارت ها بر اساس نوع، حجم حافظه و شرکت سازنده انجام می شود و بهتر است برای خرید تهیه این ابزار ، هر سه فاکتور مورد توجه قرار بگیرد .


    فیلترها:

    رقابت تنگاتنگ در این عرصه هنری ، فیلتر های دوربین های عکاسی در مرکز توجه عکاسان قرار داده است . کار فیلتر ها جذب بخشی از نور و عبور دادن بخش دیگر آن است و بر اساس دو فاکتور کلیدی نوع جنس و نوع کاربرد انواع و اقسام متنوعی دارند .
    سه پایه و تک پایه

    سه پایه ها از ابزار تاثیر گذار عکاسی هستند که اغلب مورد کم لطفی قرار میگیرند . این اعتقاد بین عکاسان رایج است که سه پایه بجز یک ابزار دست و پا گیر ، کارکردی دیگری ندارد . سه پایه های نگهدارنده دشمن اصلی مزاحم کوچکی به نام نویز هستند که اغلب به خاطر لرزش دست های عکاس مهمان ناخوانده تصاویرتان می شود .
    اگر موضوع حمل و نقل این سه پایه ها شما را برای خرید دچار تردید می کند ، می توانید نوع دیگری از پایه های نگه دارنده موسوم به تک پایه ها را انتخاب کنید که هم سبک تر هستند هم جابجایی شان ساده تر است .

    کیف و کوله دوربین

    کیف نگهدارنده دوربین ، قرار است حافظ ارزشمندترین و کلیدی ترین ابزار عکاسی شما یعنی دوربین باشد . پیرو تمام تجهیزات عکاسی ، کیف و کوله عکاسی هم انواع و اقسام مختلفی دارد ، بسته به سبک عکاسی شما ، جنس کیف و کوله هم متمایز می شود اما اگر جزو عکاسانی هستید که دائم به کوه و کمر میزنید و عکاسی در فضای باز جزو علایق سرسختتان است ، کوله های ضدآب و مقاوم بهترین انتخاب ها می باشند .

    آشنایی با تجهیزات عکاسی
    ریموت کنترل دوربین عکاسی

    ریموت های کنترل از راه دور نیز برای جلوگیری از حضور احتمالی نویز ها می باشد چراکه لرزش ناشی از فشردن دکمه شاتر ، می تواند باعث ایجاد نویز در تصاویر شود .
    خوشبختانه این ابزار جایگزین مقرون به صرفه تری هم دارد که در دوربین ها با نام تایمر شناخته می شود .
    کیت تمیز کننده دوربین و لنز

    منظور از کیت های تمیز کننده اسپری، دستمال های مخصوص و دمنده برای تمیز کردن دوربین و لنز می باشد. از آنجا که اجزای دوربین های عکاسی اجزای حساسی می باشند که برای رسیدگی به بخش های مختلفش ، کمی ظریف کاری و حساسیت بیشتری نیاز است .
    هود لنز

    هیچ عکاسی از خرید هود لنز پشیمان نمی شود چراکه کاربردی ترین تجهیزات عکاسی است که روی لنز سوار می شود تا از flare و انعکاس نور در لنز و محافظت از لنز در برابر ضربه و اشیای خارجی محافظت کند .
    این ابزار در دو نوع گلبرگی و ساده در بازار موجود است .
    بند دوربین

    برخی از عکاسان معتقدند بند های دوربین جنبه تزیینی دارند اما از من به شما نصیحت که برای محافظت از کلیدی ترین ابزار عکاسی تان از بند های نگه دارنده غافل نشوید و حتما حین عکاسی بند را در گردنتان بیاندازید .

    چگونه می توانید با یادگیری از بهترین ها، در عکاسی پیشرفت کنید - قسمت دوم


    برچسب ها:عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی،
    امتیاز :
    :: نتیجه : NAN امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
    تعداد بازدید مطلب : 110

    [ دوشنبه 3 دی 1397 ] [ 22:39 ] [ آتلیه کودک ]

    .: تعداد کل صفحات 0 :.     صفحه شماره

       

    مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه