close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری



    عکاسی یکی از محبوب‌ترین هنرها است و هر فردی در هر مکان و زمانی می‌تواند بدون هیچ محدودیتی عکاسی کند، تنها کافی است که بدانید می‌خواهید در چه موضوعی به عکاسی بپردازید. عکاسی مدلینگ، تبلیغاتی، کودکان، چهره، عکاسی بارداری، عکاسی نوزاد و غیره ازجمله پرطرفدارترین‌های این رشته‌ هنری به‌حساب می‌آیند. بسیاری عکاسی تبلیغاتی را پردرآمد می‌دانند و به همین دلیل تعداد عکاسان تبلیغاتی روزبه‌روز در حال افزایش است. برخی نیز علاقه‌ خود به عکاسی را محدود به درآمدی که از این راه عایدشان می‌شود، نمی‌کنند و تنها در فکر ثبت بهترین‌ها هستند. اگر از دسته‌ دوم هستید و علاقه‌ خاصی نیز به کودکان دارید، برای ثبت خاطره‌انگیزترین و زیباترین عکس‌ها باید به چند نکته توجه کنید:

    1. زمان و مکان عکاسی مهم است

    اگر کودک در عکس شما اخم یا گریه کرده است، تعجب نکنید. شما زمان نامناسبی را برای ثبت خاطره انتخاب کرده‌اید. بهترین زمان در عکاسی کودکان پس از خواب آن‌ها و یا پس از صرف یک وعده‌ غذایی است. اگر قصد ثبت عکس در طبیعت را دارید، زمانی را برگزینید که در آن خورشید فروغ و روشنایی زیاد از حدی نداشته باشد و عکس شما را خراب نکند.

    در مورد مکان، طبیعت بهترین گزینه است؛ چرا که کودک در طبیعت احساس محدودیت نمی‌کند و تمام شادی خود را بروز می‌دهد. اگر هم می‌خواهید داخل ساختمان به عکاسی بپردازید، مکانی را انتخاب کنید که کوچک و تنگ نباشد.

    kids-chairs-water-summer

    1. وقت تلف نکنید

    کودکان دوست ندارند زیاد سرپا بایستند و یا روی صندلی بنشینند تا عکسی از آن‌ها گرفته شود. سعی کنید پیش از اینکه از کودک عکس بگیرید تمام شرایط و امکانات لازم را آماده کنید تا وقت را از دست ندهید. عروسک‌های موردعلاقه‌ کودک را از دسترس خارج کنید. باتری و حافظه‌ دوربین‌تان را چک کنید. اگر هم قصد دارید در مکان‌های مختلف از کودک عکس بگیرید، آن مکان‌ها را همانند استودیو آماده کنید. این را به خاطر داشته باشید لبخند واقعی کودک تنها چند ثانیه دوام دارد، بنابراین اگر معطل کنید بهترین سوژه را به مصنوعی‌ترینش تبدیل می‌کنید.

    1. فهرستی از ژست‌های موردنظرتان تهیه کنید

    فهرستی از ژست‌هایی که به نظرتان در عکستان خوب جلوه می‌کند، تهیه کنید اما سعی کنید خودتان طراح ژست باشید. برای مثال اگر می‌خواهید در یکی از حالات نشسته، دراز کشیده و یا ایستاده از کودکتان عکس بگیرید، از ژستی که خود خلق کرده‌اید استفاده کنید نه ژست‌هایی که در وب‌سایت‌های مختلف دیده‌اید. اگر هم خواستید از ژست‌های آماده استفاده کنید، آن‌ها را بر کودک تحمیل نکنید. سوژه‌ اصلی شما کودک است، بنابراین به خواسته‌ او رفتار کنید.

    1. از دیگران کمک بگیرید

    اگر کسی را می‌شناسید که می‌تواند کودکان را به خنده بیندازد، از او بخواهید در کنارتان بنشیند و در حین اینکه شما انگشتتان را روی دکمه‌ شاتر فشار می‌دهید کودک را بخنداند. حضور این‌گونه افراد در کنارتان نه‌تنها در عکس شما تأثیر مثبتی می‌گذارد بلکه باعث می‌شود در عکاسی زود عصبانی نشوید.

    1. ابتدا از ژست‌های عادی شروع کنید

    برای شروع، سراغ ژست‌های مشخص، ساده و رسمی بروید و از کودک بخواهید به دوربین نگاه کند و لبخند بزند. در چنین صورتی کودک اهمیت کار را متوجه می‌شود.

    sisters-posed

    1. جنب‌ و جوش‌های بیش‌ از حد را محدود کنید

    کودکان عاشق تحرک و جنب‌ و جوش هستند. جنب و جوش‌های کودکتان را تا جایی که می‌توانید محدود کنید. برای این کار می‌توانید از صندلی، مبل، نیمکت، وسایل بازی همچون الاکلنگ و … استفاده کنید اما توجه داشته باشید برای اعمال این محدودیت نباید اجباری در کار باشد. در استفاده از صندلی هم ممکن است کودک شما دست از تحرک و بازیگوشی برندارد. البته ایرادی هم ندارد، تحرک آن‌ها فقط در حد بالا و پایین آمدن از صندلی است. این شما هستید که باید در فشردن شاتر دوربین سریع باشید و بهترین لحظه‌ها را ثبت کنید. اگر هم احساس کردید کودک هنوز ذات بازیگوش خود را بروز نداده است، محل را ترک کنید. اگر هم نمی‌خواهید چشم از کودک بردارید، فقط صبر کنید.

    boy-chair

    1. اجازه دهید که کودکان بازی کنند

    پس‌ از اینکه عکس‌هایی ساده با ژست‌هایی رسمی را ثبت کردید، کودک را رها کنید تا بازی کند. ژستی را به کودک تحمیل نکنید در این صورت خیلی زود شکست می‌خورید و اعتماد سوژه‌تان را از دست می‌دهید. شرایط و مکان بازی را فراهم کنید. کودکان در هر شرایط و مکانی ذات خود را نشان نمی‌دهند. آن‌ها اگر چیز جذابی را ببینند و یا وارد مکان جدیدی شوند، به جنب‌ و جوش می‌پردازند. برای این کار می‌توانید از حیاط خانه‌تان و یک آب‌پاش ساده استفاده کنید. آن‌وقت است که می‌توانید دل‌نشین‌ترین عکس را از کودکان ثبت کنید.

    feeding-cows-boy

    1. آرامشتان را حفظ کنید

    نفس عمیقی بکشید و آرام باشید. کودکان اضطراب شما را حس می‌کنند. در این صورت آن‌ها دقیقا برعکس خواسته‌ شما را اجرا می‌کنند و علاوه بر اضطراب، خشونت شما را نیز برمی‌انگیزند.

    منبع:

    آی‎تی رسان

    ترفندهای عکاسی از کودک


    برچسب ها:آتلیه کودک، عکاسی کودک، عکس کودک، آتلیه عکاسی کودک، بهترین آتلیه کودک، آتلیه کودک شهرک غرب،
    امتیاز :
    :: نتیجه : NAN امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
    تعداد بازدید مطلب : 197

    [ سه شنبه 17 بهمن 1396 ] [ 14:15 ] [ آتلیه کودک ]

    .: تعداد کل صفحات 0 :.     صفحه شماره

       

    مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه