close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • آتلیه کودک | آتلیه نوزاد | آتلیه بارداری



    عکاسی حرفه ساده ای نیست تا بتوان به سادگی آن را انجام داد و نیاز است تا براساس المان ها و روش هایی آن را پیش برد. این حرفه همیشه طرفدارانی داشته و همین امر موجب شده تا آموزش های مختلفی از این حرفه در سطح اینترنت وجود داشته باشد.

    یکی از فاکتورهایی که نمی‌توان نقش آن را در زیباتر و حرفه‌ای‌تر به نظر رسیدن عکس‌ها انکار کرد کادربندی عکس است. بیشتر افرادی که تازه وارد عکاسی شده‌اند یا دوربینی خریده‌اند دوست دارند از همه چیز و همه‌جا عکاسی کنند و وقت چندانی را صرف برنامه‌ریزی و کادربندی عکس‌ هایشان نمی‌کنند. ولی اگر کمی در عکاسی تجربه داشته باشید می‌دانید که برای ثبت هر عکس، زمان، تفکر، تلاش و صبر زیادی صرف شده است. عکاسی بارداری در آتلیه بارداری فقط هدایت دوربین به سمت سوژه و فشردن دکمه‌ی شاتر نیست.



    ولی برای ثبت عکس‌های بهتر نیز نیازی نیست تمام فکر و وقت خود را صرف عکاسی کنید. به‌هرحال خیلی از افراد زندگی پر دغدغه و شلوغی دارند و ممکن است به عکاسی به شکل تفریح و سرگرمی نگاه کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، در این مطلب چند توصیه برای کادربندی عکس را ارائه داده‌‌ایم تا بتوانید به عکس‌هایتان ظاهری حرفه‌ای‌تر بدهید و خودتان از دیدن آن‌ها لذت بیشتری ببرید. با پیکسل همراه باشید:

    کادر را پر کنید

    عکاسان تازه‌کار معمولاً یا فضای خالی زیادی را در عکس جای می‌دهند یا عکس‌هایشان بیش از حد شلوغ هستند. به همین دلیل عناصر موجود در پس‌زمینه و پیش‌زمینه با سوژه‌ی اصلی در جذب نگاه بیننده رقابت می‌کنند.

    با پر کردن کادر از سوژه می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. به عکس زیر نگاه کنید. عکاس با پر کردن فریم از چهره‌ی کودک هیچ راهی جز تمرکز بر روی کودک باقی نگذاشته است. از طرفی، به دلیل نزدیک بودن به سوژه حسی صمیمی و دوستانه را نیز ایجاد کرده است که با سوژه هماهنگی دارد.

    البته کادربندی عکس با پر کردن فریم تنها برای پرتره کاربردی نیست، بلکه می‌توانید آن را برای مناظر، عکاسی خیابانی، حیات‌وحش و … نیز استفاده کنید. در واقع با پر کردن فریم آنچه را که مهم نیست از جلوی دید بیننده حذف می‌کنید.

    در اهمیت سوژه مبالغه کنید

    زمانی که سوژه‌ی خود را تعیین کردید، زمان این است که سوژه را به مهم‌ترین عنصر در عکس تبدیل کنید. برای مثال، وقتی از مناظر عکاسی می‌کنید، عناصری را به کار بگیرید که حسی از مقیاس و فضا ایجاد می‌کنند. در عکس زیر، با جای دادن یک انسان در عکس، عظمت و ابعاد آبشار بهتر نمایان شده است.

    می‌توانید با استفاده از کنتراست نیز به اهمیت سوژه بیفزایید. در این مورد نیز لباس تیره‌ی مرد با روشنایی آب کنتراست زیبایی را ایجاد کرده است. همین موضوع نگاه بیننده را به نسبت پیکر انسان با آبشار جذب می‌کند.

    همچنین می‌توانید از زاویه‌ی دید نیز برای جلب‌توجه بیننده استفاده کنید. در عکس زیر، زاویه‌ی تند درخت‌ها، بر روی ارتفاع بلند آن‌ها تأکید می‌کند. می‌توانید از زاویه‌ی عکاسی پایین برای اغراق در ابعاد سوژه و نشان دادن جزئیات بیشتر نیز استفاده کنید.

    به عکس‌هایتان عمق ببخشید

    یکی از چالش‌های عکاسی این است که سعی دارید فضایی سه‌بعدی را بر روی یک رابط دوبعدی به نمایش بگذارید، به‌گونه‌ای که همچنان حسی سه‌بعدی داشته باشد.

    یکی از راه‌های انجام این کار این است که از عناصری استفاده کنید که به عکس عمق می‌بخشند. برای مثال استفاده از پیش‌زمینه‌ی مناسب می‌تواند به عکس عمق ببخشد و فضای سه‌بعدی را بهتر تعریف کند. در عکس زیر، جایگذاری گوزن در پیش‌زمینه به ما کمک می‌کند فاصله‌ی واقعی کوه‌های دوردست را بهتر درک کنیم.

    همچنین رابطه‌ی پیش‌زمینه با پس‌زمینه به بیان داستانی بصری در مورد گوزن کمک می‌کند. ما می‌دانیم که در سرزمینی پهناور تنها است.

    ثبت پیش‌زمینه‌ای چشم‌نواز به‌خصوص در عکاسی از مناظر بسیار کاربردی است. به طور مثال در عکس زیر، سنگ‌های پایین کادر با رنگ‌هایشان چشم را به سمت داخل کادر جذب می‌کنند. همچنین به دلیل این‌که عکس با لنز واید گرفته شده است این حس را به بیننده می‌دهد که در ساحل دریاچه ایستاده است و منظره را تماشا می‌کند.

    در مناظری مانند عکس بالا، پیش‌زمینه‌ی جذاب، در کنار استفاده از لنز واید به خلق عکسی زنده‌تر کمک می‌کنند.

    از نور مناسب بهره بگیرید

    حتماً می‌دانید که عکاسی هنر ثبت نور است؛ و البته حتماً می‌دانید که برخی از نورها از آن‌های دیگر بهتر هستند. وقتی بحث بهترین نورپردازی می‌شود بسیاری از عکاسان نور طبیعی را به نور مصنوعی ترجیح می‌دهند. دلایل زیادی هم برای این موضوع وجود دارد، ولی دلیل اصلی این است که کیفیت نور طبیعی معمولاً بهتر است.

    ولی حتی در طبیعت نیز نور می‌تواند کیفیت‌های مختلفی داشته باشد. نور وسط روز، بسیار شدید و خشن است و معمولاً برای خلق عکس‌های باکیفیت مناسب نیست.

    ولی نور ابتدا و انتهای روز یا ساعات طلایی نرم و گرم است و به شما کمک می‌کند عکس‌های چشم‌گیری مانند عکس زیر را خلق کنید.

    البته شاید همیشه وقت نداشته باشید تا غروب آفتاب صبر کنید. در این موارد می‌‌توانید از سایه‌ها برای عکاسی استفاده کنید. به طور مثال سوژه را در سایه‌ی درختی قرار دهید. به‌این‌ترتیب نور نرم‌تری را برای عکاسی در اختیار خواهید داشت.

    با روش های فوق کادربندی بسیار آسان بوده و سختی به دنبال ندارد.

    ایجاد عکس هایی با تکنیک کادربندی در زاویه پایین


    برچسب ها:عکاسی، راهنمای عکاسی، آموزش عکاسی،
    امتیاز :
    :: نتیجه : NAN امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0
    تعداد بازدید مطلب : 184

    [ جمعه 11 خرداد 1397 ] [ 1:19 ] [ آتلیه کودک ]

    .: تعداد کل صفحات 0 :.     صفحه شماره

       

    مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه